Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rozhovor s Martinem Šrámkem, který tetuje zubem ze štiky

Rozhovor s Martinem Šrámkem o velice nezvyklé metodě tetování, kde se barva vpichuje do kůže pomoci zubu ze štiky. Metoda je velice zdlouhavá, a na rozdíl od klasického tetování nabízí pouze hodně jednoduché motivy.

 

Klasická otázka pro začátek – odkud jsi a jak dlouho se tetování věnuješ?

Jsem ze Znojma. Když to tak vezmu, tetování mě zajímá zhruba od 4 let. Měl jsem potetovaného dědu, a to docela dost. Byl to starej PTP, prostě tygr. Už od malička jsem po sobě čmáral propiskou, ale vím, že už v 7. třídě jsem věděl, jaké chci tetování. Tetuji třetím rokem a rovnou jsem začal tetovat kostí.

Tvoje metoda tetování je velice specifická a ojedinělá. Můžeš ji čtenářům trochu přiblížit? A kde ses s touto metodou poprvé setkal?

Od malička mám vztah k přírodě a zvířatům, pak jsem v sedmé třídě viděl film Poslední Mohykán a začal se více zajímat o kmenové lidi a hlavně Urukezi. Později jsem se snažil poznávat i Polynésii atd. Asi v 16 letech jsem si začal z mrtvých zvířat brát kosti a dělat z nich šperky. Potom jsem začal čistit lebky a na ně stříkal airbrushem, nebo skládal z kostí různé koláže. Do toho čištění jsem směňoval s domorodcem z Kapverdských ostrovů žraločí zuby za srnčí lebku. Měl mi ještě dodat zuby ze žraloka, se kterými se tam rituálně tetuje, bohužel z toho sešlo. Tak jsem začal přemýšlet, jaké zuby by bylo nejlepší použít, a z našich dravců má nejvhodnější štika. Trvalo to celkem sedm měsíců, než jsem od první myšlenky na tuto metodu do sebe zaryl kost. Většina tatérů musí umět kreslit. V mém případě to není potřeba, dělám jednoduché a rozpité věci, přestože mám na sobě i nějakou realistiku od Daksiho, se kterou jsem se umístil na pár konvencích. Ale to rozpité tetování má pro mě větší význam. Tak nabízím rozpité jednoduché věci, které se dají udělat kostí.

Odkud bereš kosti? A jedná se pouze o kosti z ryb, nebo se dají opracováním přizpůsobit kosti i z větších zvířat?

Tetuje se velkým množstvím druhů kostí, dřív se tetovalo i ostny z ryb, nebo třeba uštípnutým prasečím zubem. Je mnoho způsobů. Já osobně tetuji zuby ze štiky.

Jak vypadá příprava nástroje? Broušení, nějaké opracování samotného zubu, popřípadě usazení do nějaké tetovací hůlky…?

Vyvařím hlavu, vezmu pinzetu, lupu a skalpel. Celé zuby jdou každý zvlášť do sterilizátoru, zlomené používám na různé kostěné věci. Snažím se využít všechno, i čelisti. Paličky si vyrábím sám, používám dubové dřevo. Než jsem začal tetovat, tak jsem nejdřív prodiskutoval hygienu s kamarády, kteří jsou v tomto zkušenější. Hodně lidí hned napadne infekce a špína, ale všechno mám vysterilizované a pořešené.

Samotné tetování zubem se vpichuje pod kůži, nebo se používá tzv. vyklepávání či jiná metoda?

Na tetování používám jeden zub a paličku a pracuji metodou vpichování. Mám to vše na jedno použití a po sezení to dávám zákazníkům na památku. Aby si někdo nemyslel, že vymlacuju štikám zuby zbytečně. Naopak, mám to spočítaný tak, abych si nebral hodně ani málo, dělám tak dvě až tři tetovaní týdně a dělám i jiné věci z kostí. Například teď mám zakázku na kostěný interiér jedné restaurace a penzionu v Salzburgu.

Jaké byly začátky, tetoval jsi jen sebe, nebo se našlo dost dobrovolníků, kteří chtěli tuto nezvyklou metodu vyzkoušet?

Začátky byly takové, že jsem všechno zkoušel na sobě. Měl jsem nachystaný i skalpel, kdybych si zalomil zub hluboko, ať to mohu otevřít a vytáhnout, ale nakonec jsem zalamoval jen malé kousky, a časem, až jsem se naučil nezalamovat, tak jsem začal tetovat kamarády. Jinak pár zalomených zubů mám na památku ve stehně.

Co dnes, máš pořád co dělat? Nebo jaká je četnost zájemců o takové tetování?

Pořád mám co dělat, a když netetuju, tak dělám kosti, ale zájem zákazníků se pořád zvedá. Dávám o sobě vědět na sociálních sítích, což je super reklama, ale občas to odnáší osobní život.

Jak se takové tetování pohybuje cenově? Má si člověk připravit nějakou extra částku kvůli časové náročnosti, nebo je to standardní průměrná hodinovka?

Se mnou je sezení vždy na celý den, takže si beru za celé sezení a to v průměru trvá kolem 5 hodin.

Tetování touto metodou je velice rituální záležitost, jak celé sezení probíhá?

Mám pár podmínek. Člověk musí přijít ráno v 9 hodin, musí si vypnout telefon a odchází, až je tetování hotové. Nejdřív pokecáme a zkusíme z tvé osobnosti vymyslet nějaký motiv, co se k tobě hodí, pak dáme něco na jídlo, následuje přestávka, pak zase jídlo, vše probíhá v klidu, žádné honění a stres, prostě pohodička. Snažím se, aby lidi neodcházeli jen s tetováním, ale aby měli pohodový celý den.

Výběr motivu je v tomto případě asi hodně omezen na jednoduché vzory. To se řeší vždy až na místě, nebo si zákazníci někdy dovezou i vlastní motiv?

Je to různé, někdo pošle námět a někdo chce vytvořit motiv až při osobním setkání. Motivy jsou jednoduché, kostí realistiku neudělám. Většinou se dělají linky a něco málo zaplnit.

A jsou nějaké motivy, které převládají? Třeba zvířata, nebo nějaké obrazce?

Je to různé, od každého něco (tady ses mohl trochu rozepsat, co se nejčastěji tetuje).

Máš přehled, kolik lidí jsi už zhruba touto metodou potetoval?

Nebudou to stovky, spíš desítky, ale přesný počet si nepamatuji.

Nějaký vzkaz, „moudro“ nebo poděkování nakonec?

Děkuji za podporu a za důvěru. Budu se snažit vás nezklamat. Chtěl bych poděkovat všem okolo mě, kteří mi pomáhají a podporují, a hlavně Ondrashovi a Daksimu, kteří se mnou měli v těchto věcech trpělivost, a chtěl bych poděkovat i tobě za možnost se vyjádřit a trochu lidi obeznámit s tím co dělám.

Martin Šrámek

 

Autor: Michal Konecny | úterý 7.8.2018 8:35 | karma článku: 6,35 | přečteno: 215x
  • Další články autora

Michal Konecny

Rozhovor s Anukou o jejich upířích zubech

Pokud máte v plánu upíří zuby a nebo se o tomto tématu chcete něco málo dozvědět, je tu nový rozhovor s Anukou, která si tyto zoubky nechala udělat.

9.2.2022 v 15:44 | Karma: 4,15 | Přečteno: 276x | Diskuse| Hobby

Michal Konecny

Rozhovor s lékařem Jiřím Karáskem na téma: Nastřelování náušnic vs. klasické propichování

Mudr. Jiří Karásek je ORL lékař z Brna, který jako jeden z mála u píchaní uší zastává metodu klasické jehly, místo v dnešní době nejčastěji používaného nastřelování pomocí pistole.

10.4.2021 v 11:52 | Karma: 7,60 | Přečteno: 1361x | Diskuse| Ostatní

Michal Konecny

Rozhovor s tatérem Ondrou o tetování zvané Blackwork

Blackwork tetovaní je v poslední dobe čím dál diskutovanější téma a s jeho stoupající oblibou, je kolem i spoustu otázek, tak jsem vyzpovídal tatéra Ondry, který je jeden z českých tatéru, věnující se Blackwork tetování.

5.4.2021 v 0:32 | Karma: 5,85 | Přečteno: 548x | Diskuse| Hobby

Michal Konecny

Mobilní hra - Battle Prime

Je rychlá a akční týmová TPS (Third-person shooter, střílečka z pohledu třetí osoby), kde budete bojovat 6 vs 6 na několika různých mapách v team deathmatch módu.

3.3.2020 v 16:50 | Karma: 3,01 | Přečteno: 125x | Diskuse| Ostatní

Michal Konecny

Motivy tetování z automatu na žvýkačky od Lukáše Hofmana

Lukáš je tatér z Plzně, který svým zákazníkům nabízí opravdu neobvyklou možnost výběru motivu. Za 1000kč si zatočíte na automatu, ze kterého běžně padají žvýkačky, u Lukáše různé motivy a co Vám padne, to se tetuje. K tomuto nápad

27.3.2019 v 0:35 | Karma: 5,74 | Přečteno: 446x | Diskuse| Hobby
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 9
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 665x
Jmenuji se Michal, je mi 37 let, jsem z Brna a rád bych se s vámi podělil o mé poznatky v oblasti zdobení těla a spoustu dalšího, co vás snad bude zajímat. Více článků na toto tema můžete najít na mém webu http://bodymods.eu/

Seznam rubrik