Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rozhovor s učitelkou Ewou a její práce tatérky

Ewa je vystudovaná grafička, která nyní grafiku i vyučuje na střední škole a ve svém volném čase ručně tetuje svůj velice osobitý styl.

 

Kdy jsi se stetováním poprvé setkala?

Já jsem vždycky spíš byla odpůrce a neměla jsem pochopení. A snad to byla reakce na rozchod po dlouholetém vztahu nebo nějaká temná síla, ale před 4 lety mi nějak přeskočilo našla jsem si pro mě vyhovujícího tatéra v Brně a začala se vykreslovat. Do tý doby jsem se nijak s tetováním ani nesetkala.

Zaujalo tě to hned natolik, že jsi se rozhodla sama tetovat a nebo to bylo spíš postupem času, jako další fáze tvého malovaní?

Mě vždycky bavilo něco tvořit, ručně nebo digitálně. Nedokážu se jako někdo hodit do klidu a meditovat, prostě se musím pořád zaměstnávat a nejradši to dělám kreslením. Pak mi začali chodit náhodné dotazy, jestli se lidi ke mě můžou objednat na tetování a mě po roce vysvětlování, že netetuji to přestalo bavit a řekla jsem si proč to nezkusit.

Co jsi vystudovala za školu a jaké je tvé aktualní povolaní?

Vystudovala jsem střední školu grafickou jako grafik a nyní na této stejné škole i grafiku vyučuji

Podepsala se škola i na stylu, který teď tetuješ?

Já ani nevím…I když nejspíše jo

Preferuješ radši strojek a nebo ruční práci?

Mně se líbí nedokonalost, baví mě ta nutná preciznost ze které pak vznikne něco nedokonalého…ale v poslední době jsem našla svůj styl kreseb, který by ručně tetoval nešel, tak se pomalu chystám na strojek.

Takže strojkem nikdy? A nebo by jsi ho chtěla v budoucnu vyzkoušet?

Rozhodně to mám v plánu.

Asi to bude nepříjemná otázka, ale jak reaguješ na srovnání s Duhovkou? Spousta lidí ve tvé práci vidí její styl, někteří se dokonce nebojí říct, že tento styl přímo i vymyslela, což je samozřejmě nesmysl, protože stejně tetuje spousta lidí nejen u nás, ale i v zahraničí.

Duhovka je královna. Vždycky když propukne nějaký virus ve filmech, hledá se pacient nula u kterého to začalo a v tomhle případě je to Duhovka. A pokud mě někdo s ní srovnává je to pro mě čest,ale úmyslně to nedělám…nasílím nikdy nic dobře nejde a tak si jedu to co moje ruce umí.

Ty sama jsi učitelka. Jak se na tvoje tetování dívají žáci a ostatní učitelé ? Jsou tam i nějaké negativní reakce a nebo naopak, mají zájem se o tetování a tvé práci něco dozvědět?

Sama jsem byla překvapená, že jsem se ještě nesetkala s negativní reakcí na mé tetování. Tedy vyjímkou je moje babička, která zkousla ty první a teď už se jen za mě modlí v kostele, abych nepřidávala…neúspěšně

Kde aktuálně tetuješ?

Handpoke je můj koníček, kterým si ani dá se říct nevydělávám, takže to byly domácí záležitosti, ale cítím už nutnost to vzít z jiného konce.

Vlastní salón neplánuješ? Popřípadě nějaké hostování?

Mám takový ďábelský plán…vetřít se do studia k příteli. Teď jsem zrovna přes půl roku budovali komplet nové tetovací studio v Brně, takže snad výměnou za úklid by mi tam dovolil tetovat.

Přemýšlela jsi někdy o tom, že by jsi přestala učit a věnovala by jsi se pouze tetování ?

Pořád…neustále…nejhorší je že já jsem člověk chaotik a chci dělat všechno a hned…

Tetuješ pouze vlastní návrhy a nebo i návrhy zákazníků, které si přinesou ?

Teď už pouze vlastní a když má někdo nějaké přání, tak vždy to ale snažím se překreslit pro mou ruku, mým stylem…jinak bych s tím snad ani já nebyla 100% spokojená.

Stane se někdy, že zákazník přijde a nechá celý motiv na tobě?

V 90 % případech to tak je a za to je zbožňuju…

To je docela tězké, odhadnout človeka během tak krátké chvíle a vymyslet něco, co by mu sedělo.

My si vždycky píšeme o motivu i klidně měsíc před tím. Komunikace s lidmi mě možná baví ještě víc než samotné tetování.

Byl už někdo nespokojený s výsledkem?

Já, vždycky si říkám, že to chci lepší a lepší…ale klient ne…a nebo se báli, každopádně vždycky to jde jak já říkám nějak vylepšit.

Kolik času ti přibližně trvá návrh jednoho tetovani ?

Jsem hroznej trýznitel…minimálně hoďku u mě jsou ale nejradši mám 2,5-3 hodinové sezení

Máš nějakou minimální cenu? A na kolik vyjde rekněme tetování 10x10cm, popřípadě máš hodinovou sazbu?

Jak jsem říkala kérkama si nevydělávám a velké handpokem zase najednou moc nejdou dělat. A strašně nerada i ceny řeším, hodně slyším že se neumím dostatečně ohodnotit, ale kdo ví…rozhodně to není víc než útrata za páteční párty v baru.

Už jsi někdy odmítla zákazníka kvůli výběru motivu, umístění tetování a nebo nějakému tvému přesvědčení?

Ano

V poslední době se docela rozmohlo ruční tetování a obecně ty jednoduché motivy, myslíš, že to je pouze aktuální trend a nebo už lidi přestává bavit klasické tetování různých portrétů, neustále se opakující motivy jako jsou filmové postavy, Tim Burton, jeleni, lišky, lvy, kočky atp? Přeci jenom, tatéři sice dotáhli svoji práci k naprosté dokonalosti, ale sebelepší tetování například jelena, bude pořád jenom vytetovaný jelen, kterého má spousta lidí. V případě handpoke jde často o jedinečné originály vytvořené na míru.

Je to trend…stejně jako selflove…stejně jako sekáče…stejně jako veganství… Handpoke chce určitou náturu a komunitu znám hodně tatéru, co handpoke neuznávají…takže podle mě je to trend, který ovšem miluju.

Kde se vidíš za 10 let?

Jak já nesnáším plánování budoucnosti…

 

Děkuji ti za rozhovor.

 

tatérka Ewa

 

Autor: Michal Konecny | pondělí 6.8.2018 10:27 | karma článku: 8,66 | přečteno: 350x
  • Další články autora

Michal Konecny

Rozhovor s Anukou o jejich upířích zubech

Pokud máte v plánu upíří zuby a nebo se o tomto tématu chcete něco málo dozvědět, je tu nový rozhovor s Anukou, která si tyto zoubky nechala udělat.

9.2.2022 v 15:44 | Karma: 4,15 | Přečteno: 276x | Diskuse| Hobby

Michal Konecny

Rozhovor s lékařem Jiřím Karáskem na téma: Nastřelování náušnic vs. klasické propichování

Mudr. Jiří Karásek je ORL lékař z Brna, který jako jeden z mála u píchaní uší zastává metodu klasické jehly, místo v dnešní době nejčastěji používaného nastřelování pomocí pistole.

10.4.2021 v 11:52 | Karma: 7,60 | Přečteno: 1361x | Diskuse| Ostatní

Michal Konecny

Rozhovor s tatérem Ondrou o tetování zvané Blackwork

Blackwork tetovaní je v poslední dobe čím dál diskutovanější téma a s jeho stoupající oblibou, je kolem i spoustu otázek, tak jsem vyzpovídal tatéra Ondry, který je jeden z českých tatéru, věnující se Blackwork tetování.

5.4.2021 v 0:32 | Karma: 5,85 | Přečteno: 548x | Diskuse| Hobby

Michal Konecny

Mobilní hra - Battle Prime

Je rychlá a akční týmová TPS (Third-person shooter, střílečka z pohledu třetí osoby), kde budete bojovat 6 vs 6 na několika různých mapách v team deathmatch módu.

3.3.2020 v 16:50 | Karma: 3,01 | Přečteno: 125x | Diskuse| Ostatní

Michal Konecny

Motivy tetování z automatu na žvýkačky od Lukáše Hofmana

Lukáš je tatér z Plzně, který svým zákazníkům nabízí opravdu neobvyklou možnost výběru motivu. Za 1000kč si zatočíte na automatu, ze kterého běžně padají žvýkačky, u Lukáše různé motivy a co Vám padne, to se tetuje. K tomuto nápad

27.3.2019 v 0:35 | Karma: 5,74 | Přečteno: 446x | Diskuse| Hobby
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

  • Počet článků 9
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 665x
Jmenuji se Michal, je mi 37 let, jsem z Brna a rád bych se s vámi podělil o mé poznatky v oblasti zdobení těla a spoustu dalšího, co vás snad bude zajímat. Více článků na toto tema můžete najít na mém webu http://bodymods.eu/

Seznam rubrik